A A A
Coachteam - Met onze hulp lukt het je!
Hypnotherapie
Nederlands

Medische hypnose, ook wel hypnotherapie genaamd, helpt mensen een aantal lichamelijke of psychische klachten snel en efficiënt op te lossen. Wij beschrijven hier een aantal typische indicaties voor medische hypnose.

Oplossingsgerichte Ericksoniaanse Hypnotherapie & Medische Hypnose

paul (25 november 2008 17:56)
Beste vrienden,
Het doel van dit forum is om ervaringen met medische hypnose uitgevoerd door gediplomeerde artsen en psychologen met elkaar te delen. Berichten die verwijzen naar ongediplomeerde nep-therapeuten zullen worden verwijderd. Ik nodig u uit om op dit forum uw vragen en ervaringen met medische hypnose en hypnotherapie met elkaar te delen.
Paul

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2010 18:37 door paul.
David (28 november 2008 19:46)
Toen ik klein was heeft mijn huisarts mij een cassette met slaapoefeningen meegegeven. Die oefeningen hielpen te relaxeren en niet aan alles rondom me te denken.
Ik denk wel dat het goed hielp... valt dit eigenlijk onder medische hypnose of vergis ik me daarin?
ilse (15 januari 2009 11:06)
ik zoek mensen met ervaring op vlak van hypnose, zowel degene die het ondergaan zijn als mensen die het doen..

als iemand mij hiermee zou kunnen helpen, mag je me altijd mailen

ilseswusten@hotmail.com
paul (20 januari 2009 14:10)
Beste Ilse, ik kan je hiermee helpen. Bel of mail me gerust. Paul
rietje (09 juni 2009 21:57)
mijn vriend is gokverslaafd maar vind van zichzelf dat hij niks verkeerd doet .. (ontkenning) de situatie thuis is ondraaglijk en ik zou graag hebben dat hij onder hypnose gaat. (hijzelf staat daar absoluut niet achter)..
kan er mij iemand een goed adresje bezorgen in de buurt van Bree (mag ook over de nederlandse grens zijn..) en zou het wel effect hebben bij iemand die 'er tegen ' is?
met dank!
ps: onze relatie hangt ervan af!
Paul Koeck (09 juni 2009 23:03)
Beste Rietje, geen enkele therapie helpt bij iemand die niet gemotiveerd is, ook hypnose niet. Wat wel goede slaagkansen geeft, is als jij een korte begeleiding volgt om strategieën aan te leren om je vriend op een niet-bechuldigende manier te motiveren er iets aan te doen. Als je daartoe bereid bent, zijn de slaagkansen wel groot. Bel me maandag na de middag op kantoor om even te bespreken hoe we je kunnen helpen. Mvg, Paul
Wappie (10 augustus 2009 15:12)
Ik heb al verscheidene boeken gelezen over hypnose en hypnotherapie. Het is zeker niet het antwoord op alles, maar het kan zeer nuttig blijken.

Vragen of bedenkingen bij en over dit onderwerp zijn bij mij ook zeer welkom. Op een vraag-antwoord model kunnen we samen tot diepere inzichten komen.

Zelfs heb ik ook echter een hele hoop vragen en hoop dat die hier ook tersprake kunnen gebracht worden.

Ik heb gehoord en gelezen over de mogelijkheid om een dubbele binding bij een persoon teweeg te brengen. De uitleg in het boek is echter te complex voor mij, zou iemand dit in simpele termen kunnen uit de doeken doen aub?
Dit weet ik ervan: Een binding is een keuze die zich opdringt.
Een dubbele binding is een keuze die zich op zowel het bewuste als onbewuste vlak voordoet. Zowel een
bewust als een onbewust zoeken start bij de cliënt.

Je bindt de cliënt tot een gewenste gedraging zowel vanuit het onbewuste als het bewuste(dubbel). De cliënt moet wel de gedraging tot stand brengen omdat dit verbonden is met een onbewust conflict dat hij liever uit de weg gaat? Of als de gewenste respons niet uitgevoerd wordt, komt er een innerlijk conflict dat hem toch dwingt tot de gewenste respons, ...?

Zoals je ziet kom ik er zelf niet goed uit!

Wappie
marieke (30 maart 2010 12:35)
Goeiemiddag

Mijn man lijdt al jaren aan parasomnia, en heeft dagelijks - soms tot 3 keer per nacht - angstaanvallen tijdens zijn slaap waarbij hij luidkeels schreeuwt en angstig opspringt en naar zijn keel grijpt alsof hij geen lucht meer krijgt. Hij herinnert zich nadien niks meer van wat er gebeurd is. In de slaapkliniek in UZA werd deze aandoening vastgesteld maar werden daar niet echt verder geholpen om hieraan wat te doen. Het is dus al jaren een zoektocht om een oplossing te vinden; al enkele malen gesprekken met psychologen en psychiater gehad zonder resultaat, blijkbaar is er niemand die hier een oplossing voor heeft. Vandaar mijn oproep via deze site : wie heeft hier ervaring mee ? Kent er iemand een pyschiater, psycholoog die met behulp van hypnose hier effectief wat aan kan doen ? In Nederland is er een prof Hoogduin die er wel ervaring mee heeft, maar kan hem niet bereiken.

Alvast bedankt om dit te lezen, hopelijk komen hierop interessante reacties ...
Dr. Paul Koeck (01 april 2010 00:30)
Beste Marieke, op basis van je verhaal kan ik natuurlijk geen volledig beeld vormen, maar op eerste zicht lijkt het me mogelijk om je man eenvoudige zelfhypnose oefeningen aan te leren waar hij zijn innnerlijke angst en onrust mee kan leren bedaren waardoor vermoedelijk het aantal nachtelijke angstaanvallen sterk kan verminderd worden. Gesprekken op zich genezen niet, maar hem begeleiden om meer controle te verwerven over zijn probleem is mogelijk. Dit kan in de vorm van individuele sessies of anders kan hij ook met ons online zelfhulp programma via het internet werken. Je vindt de link via onze home page of anders mag je me gerust eens bellen tijdens werkuren om te overleggen. Dr. Paul Koeck
bloempje (17 juni 2010 11:30)
Beste dr Paul Koeck,

Kan hypnosetherapie helpen om meer zeflvertrouwen te hebben in het leven? Ik ben namelijk 31jaar en heb vaak last van minderwaardigheidsgevoelens. Verder heb ik ook bindingsangsten. Het is me tot heden niet gelukt om een vaste langdurige relatie aan te gaan met iemand. kan je mij op de hoogte houden ivm hypnotherapie?

groetjes,

Bloempje
paul koeck (17 juni 2010 11:52)
Bloempje, hypnose, zeker als je het combineert met dagelijkse zelfhypnose, kan je zeker helpen je zelfvertrouwen op te bouwen. Wat de bindingsangst betreft, is vooral oplossingsgerichte korte therapie nuttig om je vicieuse cirkel te leren doorbreken. Je mag gerust even telefonisch contact opnemen als je wil. Paul
bloempje (17 juni 2010 15:38)
Beste,

is het mogelijk om bij jou de zelfhypnosetechnieken aan te leren? doe je ook aan regressietherapie?

groetjes,

bloempje
Paul Koeck (17 juni 2010 20:44)
Ja, Bel me morgen even overdag tijdens werkuren
bloempje (18 juni 2010 12:57)
Mag ik je telnr aub?

groetjes,

bloempje
Paul Koeck (18 juni 2010 14:05)
zie http://www.erickson.be/

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2010 16:18 door admin.
ikke (06 juli 2010 18:46)
Hallo,

Ik heb gisteren me voor de eerste maal laten hypnotiseren (voor telefoonangst) .
Kan het zijn dat de klachten eerst verslechten? Ik heb nu meer angst dan voorheen om te telefoneren.
Misschien ben ik er wat teveel mee bezig en verwacht ik er teveel van. MIsschien heb ik net een slechte dag. De persoon die me gehypnotiseerd heeft, heeft nogtands niets verkeerds gezegd (hij bracht me juist tot rust enzo). Ik was bij bewustzijn en hoorde alles.
Maar kan het zijn dat het onderbewuste op die manier laat blijken dat er wat in beweging gezet is? Kan het lang duren dat het eerst verslechtert?
Misschien een rare vraag, maar ik ben wel benieuwd.
groetjes.
Wappy (12 juli 2010 20:46)
Hey iedereen,

ik vind het spijtig dat, ondanks de tijd die reeds verstreken is, er nog altijd geen antwoord is gekomen over mijn vraag i.v.m. de dubbele binding.

Een klein antwoord zou misschien al voldoende zijn!?

Als er niemand van het coachteam helpen kan, zou het fijn zijn om dat te weten te komen via een getypt tekstje met een doorverwijzing in plaats van dit stilzwijgen.

MVG
ikke (15 juli 2010 19:59)
Hoi Wappy,
Ja, ik vind het ook vreemd dat er nog geen antwoord gekomen is. Als je kijkt naar vorige berichten, is er tamelijk snel een reactie gekomen. Misschien is deze site afgelopen. Ik weet het niet.

Ik weet ook het antwoord op je vraag niet. Ik heb daar trouwens nog nooit van gehoord.

In ieder geval heeft die verslechtering bij mij na mijn hypnose enkele dagen aangehouden, en nadien was ik terug 'normaal'. Ondertussen ben ik nog een keer onder hypnose geweest, maar ik voel eindelijk geen enkel verschil.

Groetjes en hopelijk krijg je toch nog antwoord.

Ikke
susanne (23 juli 2010 17:46)
Beste Paul,

Even een vraag voordat ik me registreer. Ik ben een afgestudeerde (erkende opleiding) hypnotherapeut en regressietherapeut maar geen arts en ook geen psycholoog alhoewel ik de kennis daarover wel in huis heb. Ook de kennis van medische hypnotherapie is aanwezig. Mag ik me ook uitgenodigd voelen om mee te praten of willen jullie enkel artsen en psychologen?

MVG Susanne
Floris (9 dagen geleden)
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede hypnotherapeut, of liever gezegd eigenlijk de beste hypnotherapeut.

Is er hier wellicht iemand die aan kan geven wie de meest vooraanstaande hypnotherapeut van Nederland is?

Misschien zijn een aantal mensen te noemen?

Wat wel belangrijk is dat het ook iemand is die nieuwe patiënten accepteert, anders heb ik er niet zo veel aan natuurlijksmiling smiley

Bij voorbaat veel dank!
Auteur:

Uw e-mailadres:

Onderwerp:

Bericht:
By reading and posting in this forum, you agree with the terms of use.
Door dit forum te lezen en er in te posten aanvaardt u de algemene voorwaarden.
Coachteam - Koeck en Partners Company - Coaching and stresscounseling Coachteam® - Koeck & Partners Company
Talent Coaching & Leadership Coaching and Training
http://www.coachteam.com

Copyright © 1996 - 2010, Dr. Paul Koeck - All rights reserved
Disclaimer: All prices are indicative. Only latest prices on the Coachteam®-website are valid.